söndag 30 januari 2022

stormig söndag

Stormen har bedarrat och lugnet är i det närmaste återställt.
Malik har dragit sig tillbaka!
Hästarna har fått sina manar friserade idag och jag hoppas dom inte blir mobbade av sina hästkompisar eftersom det kunde nog blivit aningen stilfullare.
Men, jag är i vart fall nöjd. Blev bjuden på pizza och godis efter uträttat arbete.

Godis finns även hemma hos oss......


För några dagar sedan kom en av våra grannar över med lite godis till oss. Visste dom att vi gillar gott???
Det finns också två stora semlor i kylskåpet som blev över från semmelpartyt igår när några vänner kom över med en överraskande god tårtkartong. Som ni vet så innehåller bakelser väldigt få vitaminer så jag måste äta många för att täcka dagsbehovet!!

Så har jag redan fått rätt svar på bildgåtan. Visst Elin är det kanonkulor som används vid senapsmalning till jul.
Ditt pris blir en påse senapsfrö och till låns en kula att mala med. Allt går att hämta veckan innan jul 2022.

Nu får ni roa er själva. Jag går tillbaka till soffhörnet och kollar lite på landet runt.









1 kommentar:

  1. Måste protestera
    Har du dessa kanonkulor hemma?
    Eller den regeln att måste finnas hos er finns inte
    Nej
    Mygel är det
    Martin

    SvaraRadera