söndag 2 januari 2022

årets första lördag






Tänk att börja året med en helg. Inte så illa.
Men, även om det är helg måste de dagliga sysslorna skötas.
Guldkatten stiger sin vana trogen upp tidigt och ronderar båda sidor av vårat lilla hus.
Det blir inga långa ronderingar men en snabb överblick räcker tydligen.


Jag håller mig troligen inomhus hela denna dag också.
Kanske sitter jag där och luktar på blommorna och drömmer mig bort till våren och sommaren.
En utslagen tulpan är riktigt vacker tycker jag........



Ändrar utseende för varje dag
Att jag älskar tulpaner vet ni ju nu, men även väl utslagna, på gränsen till vissna har sin charm.
Varje natt åker de ut i uterummet för att sen på morgonen få komma in och  skänka glädje hela dagen.

Vädermässigt är det inte så roligt idag.
Det är regn. Men på temperaturen går ju inte att klaga. Inte mindre än 8 plusgrader visar vår termometer nu när klockan inte är mer än lite över åtta.


Har fått in lite förslag på bildgåtan också. Men, det är tyvärr inte rätt.
Lite mer ledtrådar kanske?
Används i köket
Används inte så ofta nu förtiden


Lycka till.
Tänk på att det finns fina priser att vinna.

Det har sprungit fram en underlig känsla i min kropp idag.
Det känns som jag skulle vilja städa hela huset. Plocka undan och kasta både från här och där.
Jag tror jag går och lägger mig och väntar på att känslan ska försvinna.
Jag bryr mig inte om ifall jag måste stanna i sängen/soffan hela dagen.


1 kommentar: