torsdag 20 oktober 2022

det är torsdag......

.... och allt är som vanligt.
Det ska bli spelkväll hos oss ikväll. Alltid roligt. Nu ska jag åter igen göra allt för att vinna. Det blir svårt men inte omöjligt. Imorgon vet vi svaret.
Inget är omöjlig, är visst vad Guldkatten också tycker. Nu har ha tagit ännu en plats till sitt förfogande...


Att Guldkattten sen länge följt med husse på toaletten är inte nytt men nu har han även intagit badkaret. utan vatten så här långt, men vem vet?
Ett är då säkert, denna katt har tagit över kommandot i denna familj.

Det är visst måltidens dag idag. Ja, inget att skriva hem om så att säga för här hos oss blir det gulaschsoppa. Bara att öppna en burk, värma, servera och äta. Hur svårt kan det va?
Svårare blir det att för manen förklara vart allt godis och kexchoklad tagit vägen medan han var och jobbade med hästarna. Får försöka att i smyg köpa hem lite nytt snask.
Jag måste ändå erkänna att min sambos sambo är en förtjusande person. 



Vilken tur han har.
Jag har inget att tillägga!

På tal om godis så minns jag hur det var. Hur det var när man fick en liten peng att kuta ner till kiosken med för attt där välja och vraka mellan en massa smågodis.


Det var tider då. De flesta av er har förmodligen aldrig handlat i en sådan kiosk.

Det var allt för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar