fredag 14 oktober 2022

sista arbetsdagen denna vecka

Ja, inte för att mannen och jag arbetar men det är ändock sista arbetsdagen för många som förvärvsarbetar, dock inte alla.
Jag ligger på soffan och kollar repriser, snaskar lite och pratar med lånehunden.


Jo, lånehunden kollar när jag gör lite plättar som ska va picknickmat imorgon när bland andra mannen ska till tävlingar i grannlandet. Det blir lite smörgåsar också men de gör jag i morgonbitte.
Nåja, någon liten plätta har väl kanske slunkit ner i hundmagen, vem vet?

Jo, jag har ju förstås suttit en stund med ett pussel, allt enligt uppdraget jag antog igår. Nu är det upp till bevis.

Så har mannen vunnit på postkodlotteriet!!!
Lugnt nu, det blev ingen storvinst precis. Nä, det blev något han (läs jag) själv får välja. Valet stod då mellan lite glas, handdukar, ljus, ljusstakar, något lite smycke någon kökspryl och någon pläd. Mannen och jag har enats om att Guldkatten säkert vill ha en ny pläd så där hamnar troligen valet.

Så har det visst varit fullmåne? Är inte säker men tror. Det sägs ju att man sover sämre vid fullmåne! Det vet jag inget om, sover lika bra eller dåligt tycker jag.
Nästan varje natt vaknar jag mitt i natten och funderar över att kliva upp. Oftast stannar jag kvar i sängen någon timma till, men somna om har jag svårt för.
Jag har ganska lätt för att somna men sover sen oftast ganska lätt. Måste nog ta och mäta sömnen vid något tillfälle.
Att vara uppe tidigt en höstmorgon gillar jag. Alla vackra färger som absolut inte blir när sämre i gryning, eller skymning för den delen.
Att tidigt på morgonen kunna ana att solen finns därute någonstans gör en varm i hela kroppen
Jag känner mig oftast överlycklig över att jag har förmågan att själv klara mig i de flesta situationer. 
Kunna, stå, gå, röra mig och ta mig fram på egen hand. Mycket att vara tacksam över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar