fredag 7 oktober 2022

höstfärger



Så ser trädet ut utanför ett av våra fönster. Vackert i höstgula färger. Betydligt vackrare i verkligheten än här på bild, men man tager vad man haver.

Igår var det spelkväll med grannarna. Nä, jag vann inte denna gång heller. Tvåa som bäst.
Grannfrun berättade att hon tagit en promenad, en promenad på hela 7,5 km. Huu, att hon orkar!
Senast jag gick en promenad var i morse, ca 500meter!!
Skorna jag med kärlek helst bär när det kommer till promenad är ett par sneakers av okänt märke. Såå sköna, men börjar nu ge med sig. Lite slitningar och hål här och var. Blir till att köpa nya nu
Många avläser sina vardagliga steg, men det gör inte jag. Varför skulle jag. Mår ju varken bättre eller sämre om jag vet resultat. Har aldrig varit för det där med motion.
Tidigare var jag nog att räkna till de snabbare när det gällde gång. Nu är jag tyvärr inte så snabb längre. Lite ålder och lite krämpor är avgörande.
Min mest aktiva tid på dygnet är nog tidig morgon. Då menar jag tidig, helst före åtta. Sen börjar lättjan sätta in och jag vill bara göra roliga saker (dit hör ju inte motion, som jag redan nämnt).
Vad som är roligt varierar dock med årstid, tid på dygnet, humör och intresse. 
Jag måste nog betrakta mig själv som ganska lat.

Men, men jag hänger ändå med




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar