lördag 29 oktober 2022

tidig morgon

Det är tidig morgon. Mörkt ute. Katten jamar desperat och vill gå ut. Jag hör min klocka ringa men vill inte kännas vid vad det betyder. Jag ska upp och göra lite picknick till de tre musketörerna som ska iväg till Danmark och tävla med hästen.
På väg ner till köket trampar jag i något varmt och kletigt där på hallmattan. Jodå, Guldkatten har kräkt! Usch, usch och fy. På hälen ner för trappan och in i badrummet. Foten måste skuras, bara tanken på vad den fått utstå gör mig illamående.
Nu börjar jag vakna till liv. Det är lördag, javisst. Nu slår det mig att det är dags för ett av de onödigaste moment jag vet......



det är dags att inatt ställa om klockan till vintertid!
Det betyder att vi kan sova en timma längre i morgon om vi vill. Säkert skönt för många, men för mannen och mig spelar det ingen roll.

Jag återkommer med resultat från dagens tävlingar, om någon nu skulle va intresserad.
Ha en fin söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar