fredag 21 oktober 2022

en murrig höstdag

Ja, precis så har det varit idag. Murrigt och grått. En äkta skånsk höstdag nästan i sin sämsta skepnad.
Men, mannen och jag har nu fått ta emot vår 5e Covid vaccinering. Än så länge känns allt hur bra som helst. Vi fick också möjlighet att boka influensavaccinering så nu är blir det också avklarat.
När vi ändå var ute och körde bestämde vi oss för att fortsätta lite mer söderut mot fiskehoddorna längs Ystadvägen. Jag har längtat så länge efter en rökt ål så nu tyckte jag det var dags.
Havet visade upp sig på ett ganska ogästvänligt vis. Såg inte alls inbjudande ut. Mäktigt var det däremot när vågorna dånade mot stranden.
Men, vädret till trots var vi inte ensamma på stranden. Där långt bort i fjärran sågs två personer promenera.


Uppe på stranden låg denna, till synes övergivna farkost.


Den ska nog ligga kvar och vänta på våren och ännu en tur på vågorna.
Den gav intryck av lite övergivenhet där den låg, men jag tror den ägs av fiskargubben vi besökte.

På tal om fiskargubben, ja se någon ål fanns inte. Först nästa månad.
Så där blev jag blåst på den läckerhet jag tänkt mig ikväll.
Det fick bli att baka en kaka när jag kom hem.
Något gott ska man väl ha en fredagkväll.
Go helg på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar