torsdag 13 oktober 2022

har fått jobb

Jodå, när mannen och jag gjorde en snabb tur in till  vår lokala loppis för att kolla lite pussel fick jag ett erbjudande. Jag fick erbjudandet att lägga deras pussel för att kontrollera att de var kompletta. Sagt och gjort, jag nappade på erbjudandet och nu har jag fått hem lite pussel att lägga. Fick ta hur många jag ville, sen är det bara att byta mot nya. Win - Win situation tycker jag.



Så nu blir det att sätta igång.

Har hunnit med annat också denna torsdag.
Först möte i kommunhuset och sen fika på stan med två goa kompisar och väninnor.
Det blev både macka och kaka. Tänk vad man kan unna sig en vanlig grå torsdag.

Vänner som jag har och som har/har haft bloggar väljer nu att lägga ner dessa för att i stället vara aktiva på facebbok och Instagram. Kanske är det vad jag också ska göra. Time will tell!
Visst är det roligt med blogg men det sliter i en att vara aktiv. Ibland känns det tröttsamt.

Här på Casa Prelata består dagens meny av lite rester, lite bruna bönor med falukorv och kanske en omelett med svamp till undertecknad.

Ha en fin eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar