tisdag 25 oktober 2022

namnsdag


Min mor hette Inga och skulle haft namnsdag idag.
Det fick bli cyklamen, en bild från internet, en blomma som tillhörde en av hennes favoritblommor tillsammans med tulpan och liljekonvalj.

Idag har solen varit framme och visat upp sig. Härligt!!!
Mannen och jag har varit på en (eller var det två) shopingrundor idag. Under tiden var det strömavbrott på hela vårt område. Detta kunde jag läsa om på facebook. Tur att facebook finns.
Men, inget ont som inte har något gott med sig. Nu kunde vi istället bege oss ut och shoppa.
Frukosten åt vi på stan. Det kostar energi att gå i afffärer.
Så drar det ju ihop sig till Halloween. Godis måste köpas hem. Grannbarnen kommer troligen förbi och hotar med bus eller godis. Då är ju valet lätt. 

Men innan vi kom iväg skulle man ju kliva ur sängen. Brukar normalt inte va svårt, men idag måste jag erkänna att det tog emot en aning.


Jag försöker stiga upp...... laddar.....laddar.....27 % klar.....38 % klar......
........försöket misslyckades. Försök igen senare.
Jag gör bara ett försök till sen ger jag upp. Jodå, då lyckades det och jag kunde kliva upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar