onsdag 5 oktober 2022

otakt med tiden

Tänk vad konstigt det blir ibland att hålla ordning på dagarna. I går kändes det som det var onsdag och idag känns det som det är tisdag. Så händer mig ganska ofta att jag snurrar runt med dagarna. Datum går faktiskt lite bättre. Men det är väl så det är när man är en glad pensionär.
Dagen är ännu ganska ung så det har inte hunnit hända så mycket. Det kan ju också va bra.
Jag har dock gjort en iakttagelse kring en  typiskt kvinnlig tingest. Handväskan!
Jag kunde i morse konstatera att min handväska inte ser ut som den schablon vi är vana att se kring detta ämne. Min ser ut så här på utsidan.....


en stor och rejäl handväska där det mesta kan få plats. Men så inte hos mig.
Så här ser den ut invändigt.


nästan tom. Ett par solglasögon, tre parkeringsskivor i papp och ett antal servetter att sprita händerna med. Ja, det var det hela. Då kanske någon undrar varför jag drar runt på denna ganska stora handväska utan innehåll. Ja, det gör jag också!

Men, men


Man borde inte hänga upp sig på saker!

Med detta sagt är det nu dags för mig att bege mig ut och shopa lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar