söndag 2 oktober 2022

höstsol och loppis


Så har det blivit oktober! Vart springer tiden iväg. Inte länge sen vi satt i trädgården och jämrade oss över den fasanfulla värmen, som vi tyckte. Nu gnäller vi över allt regnande. Tur vi har vädret. Vad skulle vi annars beklaga oss över.
Dock idag är det ett underbart höstväder. Bara att njuta.

Funderade häromdagen över mitt senaste besök hos Gekås i Ullared. Alla de onödiga inköp av bland annat plastpåsar, tandborste och ännu mer underkläder är nog det senaste köpet som jag ångrar. Vad ska jag med allt?
Mest i min/vår hushållskassa är nog sådant som vi egentligen inte behöver just för tillfället.
Många sparar ju till något men det gör inte jag. Lever lite för dagen.
Det finns nog ingenting jag borde köpa oftare. Allt handlas!
Någon budget har jag inte och därmed håller jag mig ju inte till någon sådan, vilket jag kanske borde.

Idag har det blivit inte mindre än två loppisbesök. Ett i ett privat hem och ett lite mer kommersiellt.


ett pussel och så lite burkar som jag använder till pusselbitar när jag sorterat.
Ja, det blev inte så mycket handlat denna gång men det kommer nog fler möjligheter.

Nu ska jag sätta mig (läs lägga mig) på soffan och sträckkolla på tre avsnitt av "skenet bedrar", en toppenserie om du frågar mig.

Ha en fin höstsöndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar