söndag 30 oktober 2022

vilken fin häst........


Så blev det än en gång blommor på tävlingarna i går. Visst, slagen som etta men en mycket god två blev resultatet. Kunde lika väl slutat som segrare, det var ganska tajt. Så är det i sporten, det är ibland de små marginalerna och vägval som avgör. Vi är supernöjda med alla inblandade så det blev en fin och bra dag på jobbet, som man säger.

Idag är det söndag och inte vilken söndag som helst. Tiden är ur led! Nåja, i vart fall är klockan omställd så det har blivit en extra timma att sova för de som vill och kan.
klockan 03.00 var det dags att ställa om klockan. Det gör inte jag. Det får i sådant fall bli senare på söndagsförmiddagen. Men de flesta klockor ställer ju om sig själva numera. Bra där!!

Halloween-helgen är i full gång........


Ja, egentligen är det ju Halloween först i morgon men blir inte riktigt klok över när det firas.
Inga barn har kommit "bus eller godis" hos oss. Jo, ,för två veckor sedan kom någon och frågade men fick till svar att det var för tidigt. Ja, man kan ju alltid chansa.

På sistone har jag (kanske) lärt mig att inte köpa allt jag ser (läs pussel)
Jag övrraskade mig själv häromdagen med att lämna kvar några pussel i loppisaffären (köpte bara två)
Framöver fylls jag av förväntan och glädje att få gå på lite kalas ochbjudningar, och att gå ut och äta med väninnor.  Alltid kul att träffa människor.
Så går jag ju naturligtvis runt och tänker, och funderar på det där med julen. Hur ska det se ut i år? Var, när och vem ska vi träffa? Ja, ja, det blir nog bra det där.
Jag håller mig till kommande vecka. Den här veckan blir det nog lunch med väninnor och kanske en tur till någon mysig loppis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar