lördag 8 oktober 2022

lördag




Kokte några ägg till frukost idag, men inte blev det av att vi åt dem. Nä, här ligger de nu i kylen och väntar på att bli uppätna kanske i morgon.
Vi fick i stället för oss att städa undan lite i förrådet och köra lite till tippen. Bra det också förstås.
Inte märks det av så mycket att vi slängt, men lite mer plats har vi nu skapat att fylla med annat som vi inte behöver.

Mer lördags trevlig är det vackra vädret. Lite kyligt kanske men vad är att vänta.

På tv igår kväll, eller nästan natt, med start 00,20 visades en film " Flyga drake" som jag så gärna velat se. Nu tog den sena timman ut sin rätt och jag somnade. Synd, för jag har lyssnat på ljudboken och den gillade jag. Nu har jag i mina gömmor letat reda på min ljudbok och den ska jag börja lyssna på senare i eftermiddag/kväll.


Ibland har man nytta och glädje av allt som man sparat men som man egentligen inte har mer nytta av.
Nu kom denna till användning och glädje ännu en gång. Tur jag inte hann till loppis med alla mina ljudböcker.

Så hade jag tänkt göra lite goa plättar, men se mjölken var slut så det blir inget av med det.
Middagen idag får väl bli lite rester. Lite ärtsoppa till mannen, själv tar jag nog en hamburgare med tillbehör. Synd på plättarna!

Njut av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar