onsdag 19 oktober 2022

efter lite bloggvila

Har haft lite bloggvila nu under några dagar. Har liksom inte hunnit med att blogga. Det är fullt upp nu.
I lördags var det tävlingar på Klampenborg, med vår Ravaillac. Det slutade på allra bästa vis.


Från sist till först. Men det var bara seger med ett morrhår, men det räknas ju som bekant ändå.
Om teamet kring pållen var glad och belåtna är ju självklart. Att få stå överst på pallen vill vi ju alla.


En fantastiskt duktig häst, utmärkt ritt av jockey, bra tränat och inte minst suverän träckare. Vad kan då gå fel??

Igår var det träff på föreningen och det är lika med en massa snack oss "damer" emellan. Tror visst inte vi fick snackat klart för jag och en till tog ett telefonsamtal på nästan två timmar senare på kvällen. 
Tänk vad det finns mycket att prata om ändå!

Inte har dagen idag varit sämre.
Lunch på restaurang..........
Tyvärr glömde jag fota varmrätten som var en ljuvlig snitzel med en massa fina tillbehör.
I väntan på efterrätten  blev det lite te och måkakor


Te och en liten småkaka duger medans man väntar.

Eftersom det tog ganska lång tid för oss att få vår efterrätt var vi beredda att avstå. Men, som en räddande ängel kom världens bästa servitris och erbjöd oss (mig) att få efterrätten gratis. Dessutom fick jag en supergod saltlakrits fudge.....också den gratis
Det kan man väl ändå kalla servis.


efterrätten var en äppelkaka med vaniljsås. Kanske inte den godaste jag ätit men den slank ju ner.
Tack alla för en mycket mysig dag och trevligt restaurangbesök. Detta gör vi om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar