lördag 22 oktober 2022

Sovmorgon.....


Efter sovmorgon (klev upp först kl. 09.00), blev det lite hushållspyssel och sen lite pussel. Nu är detta klart. Ett kul och trevligt pussel att lägga. Tyvärr saknades 1 bit, vilket ju gör det aningen svårare att lägga. Lite problem på vägen så att säga.

Mannen har idag sett till att trädgården nu kan gå i vintervila. Gräsklipparen inplastad och satt undan. Parasollen nermonterade och satta i förvaring. Grillen har fått flytta in i uterummet. Ja, det var väl det hela.
Om jag skulle, utifrån dagsläget, beskriva vår lilla trädgårdstäppa med tre ord fick det nog bli
Lugn, lite vemodig och kravlös.
Det bästa med sommaren som varit ,beskrivit även den med tre ord, skulle väl få bli, 
Parasollerna, grillen och gofika
Jo, jag känner mig klar med sommaren (faktiskt sen länge)
Jag är nog en höstmänniska, gillar hösten och att höstmysa med levande ljus och kravlöst.
Gofika framför TV med en härlig serie. En kopp te eller lite längre fram ett glas glögg.
Tänk så bra jag har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar