lördag 28 oktober 2023

det är dags nu




Nu ska vi ställa om våra klockor till vintertid. Många klockor ställer om sig själva men det finns säkert en eller annan därute som manuellt behöver hjälp med omställning.

Mannen är iväg till Danmark, det är tävling idag. Om jag fattat det rätt är det årets sista tävling idag. Vår nyaste häst ska göra ett försök idag. Vi håller alla tummar det går.

Jag ska passa Rockie Pockie, han ska sova över hos "farmor och farfar". Det ska bli roligt. Han är en pigg varelse som alltid är med på lite bus. Passar väl bra i dessa "bustider".

Guldkatten väckte mig innan halv fem i morse. Maat, skrek han! Mat fick han och så ville han gå ut. Öppnade köksdörren för honom och satte mig vid köksbordet för att vänta in honom. Han brukar inte va ute så lång stund nu på hösten/vintern. Jag satt där 1 timma och 49 minuter och det börjad dra i ögonen. Jag kunde tänka mig att sova en stund till men katten skulle in. 
Jag gick en runda i huset, och där... längst in i hörnet på en av skinnstolarna låg eländet och sov så gott.

Tillbaka till sängen och med hjälp av någon podd, minns inte vilken, somnade jag så igen.

Nu ska jag bara invänta hundgästen. Sen blir allt bra igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar