lördag 14 oktober 2023

Gomorron

Har haft en lite sämre natt. Sovit dåligt. Vaknat med huvudvärk. Inte så kul, men nu, efter en treobrus känns det redan bättre.

Idag blir det nog en pusseldag. Ja, så säger jag varje dag men det har varit aningen motigt nu en tid. Idag ska det ske!
Eller blir det något inköp?? Nä, det får nog va. Det blev en tur till en av våra lokala loppisar igår och med hem kom tre bakformar??? Som om jag inte har sådana redan. 


Två mindre och en större. De två mindre oanvända, alltså i totalt nyskick. Kan man väl ha! Kanske borde jag tänka lite på alla konstiga inköp jag gör. Finansiering!! Kanske borde jag ha en tanke kring hur kapitalet anförskaffas och hur det används. 
Något större inköp har jag faktiskt inte gjort på mycket länge. Numera köper jag varken bilar eller hästar.
Det här ekonomiskt lilla inköpet är väl inget att orda om men i pipline finns större inköp. Ny TV är planerad (och budgeterad). 

Har ju svårt att avstå från köp. Senast jag avstod var ju ändå faktiskt igår när jag avstod från att köpa fler pussel. Kikade bara som allra hastigast på dem. 

Om jag ångrat något köp? Ja, det har kanske hänt men kan inte minnas något exakt nu. Klart det slunkit med en och annan onödig pryl.
Ska kanske va den melittakanna som jag köpte som inte passar till vår kokare. Impulsköp!

Sparar till något speciellt gör jag inte. Har så små önskningar att jag nog klarar av dem med rådande ekonomi. 

Nu hör jag att mannen börjar röra sig i sängen. Det brukar betyda att han är på väg att möta dagen i upprätt tillstånd.
Vi andra hörs kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar