tisdag 10 oktober 2023

Visst gillar jag svamp......


Det har varit ett svampår i år har jag hört. Men Den 10 oktober 2016 plockade jag dessa chmpisar hemma hos oss, i vår hästhage. 



Likadant varje dag. Varje morgon, ut och plocka för att hästarna inte skulle trampa ner allt. Här fanns mer än både vi i familjen, nära och kära och bekanta kunde ta till vara. Vi gav bort kupiösa mängder svamp.


Mannens dagliga arbete bestod ia att rensa och göra iordning all svamp. Sen var det bara att förvälla och fylla frysen. Tror vi hade svamp ganska länge.
Mannen äter inte gärna champinjoner längre, men jag tycker det är lika gott.
Idag blir det inga champinjoner här på Casa Prelata, nä till middag idag blir det kåldolmar. Gott det också!

Höstens grep hårdnar, även om SMHI påstår att det både är sommar och vinter på sina håll i detta vårt avlånga land. Här hos oss där jag bor, råder en mild höst med en stor del sol och även lite sensommarvärme. Trädens blad börjar gulna och falla av men det är ju bara naturligt. Nu ska träd och buskar gå till vila för att vakna till liv starkare än innan när våren nalkas. Längtar!!

Själv ska jag leta fram ännu ett pussel och så funderar jag lite på en del förändringar. Men, det är ännu bara på planeringsstadiet. Vart jag hamnar vet jag inte ännu. Jag har det bra som jag har det men förnyelse skadar nog aldrig.

Ha en bra tisdag, alla ni där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar