söndag 15 oktober 2023

en vanlig söndag i oktober


En promenad på morgonen gör ju bara gott. Ibland är vädret lite sämre, som idag. Blåser och är lite småkyligt. Men jag startar med en kort promenad i mitt närområde. Jag tar gångvägen på baksidan av vårt hus. Går fram förbi grönområde och husrader.


Sanrt kommer jag fram till en gångtunnel som går under huvudgatan vid vårt område. Här kan jag välja flera olika vägar och spår. Idag väljer jag att ta till vänster, strax innan gångtunneln.


Jag går upp över den lilla lilla backe, eller stigning, upp mot busshållplatsen och huvudgatan. Stigen fylld av våta och aningen hala löv. Gäller gå försiktigt här.


När jag gått över huvudgatan når jag starx fram till gångtunneln och kan då kika ner på gångstigen dit jag kommit om jag valt vägen rakt fram. Nu får jag nöja mig med att se den uppifrån. Se och njuta av höstens alla vackra färger.  Jag fortsätter framåt paralellt med huvudgatan. Någon enstaka bil möter jag men det är inte många bilister ute idag. Att det är helg märks på trafiken.



 Så, nu har jag gått min promenad och är åter hemma på " min" gata. Det var ingen lång promenad men det lilla räknas också.
Ja, så kan en promenad se ut för min del.

Önskar er en fin söndag. 

Jag ska tillbringa dagen framför datorn idag tror jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar