lördag 7 oktober 2023

nu passar det......




Klockan var 01.51 när jag kände det var lika bra att kliva upp och ge vår monsterkatt mat!!! Med anda ord det blev inte många timmars sömn denna gångna natt. Om jag är trött nu? Ja, på en ska 1-10 är det nog 20. Känns som jag inte är vid medvetande. 
Inte nöjde han sig med att få mat. Nää då, han ville ut också. Här satte jag ner foten och sa bestämt ifrån att nä, det får du inte. Då kontrade han med att fortsätta sin klagosång. när klockan precis passerat 04.30 gav jag upp, öppnade dörrarna, drog en filt över kroppen och satte mig ner i soffan för att eventuellt få en stunds sömn. 08,15 tittade jag senast på klockan, sen vaknade jag av att mannen skulle iväg. 09,30 var det inte lönt att ligga ner längre. Klagolåten fortsatte från katten. Är det någon som vill ha en serenadkatt?????
Nu när han lyckats få upp mig går han själv och lägger sig och sover så gott. Inte undra på....han är väl trött!!!!!

Nu är mannen i Danmark, det är tävlingsdags för en av våra pållar idag. Hoppas vädret är ok däröver. 

Själv ska jag tillbringa min tid med att slappa framför TV:n, om nu kattskrället tillåter.

Hoppas ni alla får en härlig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar