söndag 1 oktober 2023

oktober


Då var det söndag igen!!
Så har vi också kommit in i höstmånaderna på riktigt. Oktober är här.
Ärtsoppa serverades idag. Inte är det torsdag men ärtsoppa funkar ändå.
Plättar blev det inga även oom det förknippas med ärtsoppan. Mjölken slut så det fick funka utan.

Vädret är vackert och bladen börjar så smått lämna sina träd för att gå till vintervila. Tänk om också vi människor kunde gå till vintervila. På frivillig basis naturligtvis. 

Så drabbades jag idag av ett stort blodsocker fall. Kallsvettades, skakningar och en enorm matthet. Nu gäller det att jag tar hand om mig själv lite. All choklad som fanns hemma intogs snabbt och efter ca 30 minuter började jag må lite bättre.

Det är gräddtårtans dag idag, men någon sådan blir det inte här på Casa Prelata. Skulle naturligtvis smaka bra men nää.

Det är också internationella dagen för äldre. Det passar väl bra men det ska inte heller firas här.

Nu tycker jag ni alla ska ut och njuta av hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar