onsdag 11 oktober 2023

en helt vanlig onsdag i oktober

Häromdagen visade jag vår katt "lillebror" men naturligtvis hade han även en syster. Här är hon " Lillasyster". Har hört att det idag är internationella flickdagen så då pasar väl ett prortätt på henne bra.


söt som socker och lika snäll och vänlig. Gillade att sova på soffan i TV-rummet.
Även denna bild är från 2008. Ganska så länge sedan alltså. 

Idag var mitt mål att ta en promenad i vårt närområde. Istället blev det baka kladdkakemuffins. Jo, nog blev det kladd allt. Ugnen, tid och värme,  allt enligt recept ändå blev det mer kladd än muffins. Dessa, om de nu går att äta, får ätas direkt ur formarna. Att ta dem där ur är omöjligt. Vi ska ha spelkväll ikväll så de får serveras med lite grädde och bär direkt ur formarna.  Allt blir inte som man tänkt sig.

Just nu är det mycket i mitt dagliga liv som inte går enligt plan. Men, i detta fallet den enda som göra något åt saken är jag själv. Alltså, step up!!

Medan jag tar mig en funderare kan ni andra ju ta en härlig höstpromenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar