söndag 8 oktober 2023

Klart men inga tydliga planer




Nu äntligen är detta tråkiga pussel klart. Många gånger tänkte jag kasta undan det men envis som jag är ville jag göra klart det. Och, nu är det klart.
Nu ska jag ta lite pusselledigt några dagar, kankse någon veka. Får väl se. Det är i vart fall den plan jag har.

På tal om planer.... det var länge sen jag planerade en fest nu. Snart får det väl bli dags igen. Fest och fest, jag fyller ju snart år, jämnt som det kallas trots att det är ytterst ojämnt. Det är en tråkig dag att fylla på men något får jag väl bjuda på denna gång om det nu skulle komma någon.

Det är ju oftast, eller alltid, jag som planerar och organisera fester och aktiviteter i våran lilla familj.

Men det händer ju också att jag plötsligt ändrar planerna. Velar ibland in i det sista.

Att planera t.ex en festkväll för många personer samtidigt är nog numera något jag väljer att säga "aldrig mer " till. Inte för att jag ogillar att bjuda gäster och att träffa folk, nä mer för att det har med åldern blivit lite tungt med många gäster samtidigt. Så tycker jag att det ges inte tillräckligt med tid att prata med alla.

Mina planer för händelser i oktober är ännu inga. Inget inplanerat precis.
Planer behöver ju inte betyda festligheter, men agenda ser tom ut.

Nu hoppas jag på en fortsatt fin höst. Jag är tillbaka här på bloggen på tisdag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar