tisdag 3 oktober 2023

idag är en annan dag

Becksvart, och klockan visar på endast nårgra minuter över fyra på morgonen. 
Levande ljus tänt i köket, tekoppen full med rykande hett te och till detta två knäcke med smör. Så såg min morgon ut idag.
Samtidigt tog Guldkatten sin första morgonrunda. Tror han gillar tidiga morgnar, idag till och med innan frukost.
Mannen sover vidare, Guldkatten undrar om det är möjligt med en morgonrunda till och själv sitter jag här vid datorn. Tanken är att jag ska ge mig på ett 500 bitars pussel. Började knåpa med ramen igår men det är då underligt att ett simpelt 500 bitars kan vålla så mycket besvär och huvudbry.

Under tiden jag sitter här i min ensamhet valde jag att tänka tillbaka till 
den 3 oktober 2014. Då var vi i Turkiet och denna dag/kväll som så många andra besökte vi "vår" restaurang där vi kuunde njuta av mat och dryck.



Drycken var som så ofta lite vin till maten. Vin eller öl det var vad som gällde.


Denna kväll hade vi bestämt oss för att äta en specialare. En gryta som lagades i ett lerkärl över öppen eld.


Att man fick fick vänta en stund på maten medans kyparna tillagade inför oss gärster gjorde inte ett skvatt när kyparna såg så här bra ut. 
Koncentration rådde vid tillagningen och resultatet ser ni här...... 


Hur det smakade?? Jo, ljuvligt. Skulle beställa igen när som helst.
Så mycket gott vi fått äte när vi varit utomlands. Att testa landets specialiteer är att rekomendera.

Nu vaknade jag till från mina drömmar....
idag blir det ingen gryta lagad i lergryta och mest troligt inget vin. Nä, det ommer bli pytt i panna som mamma scan har lagat. Får väl duga.

Hoppas vi alla får en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar