söndag 29 oktober 2023

regn och loppis



Oj vad det regnat idag. Vi blev ordentligt blöta på den korta stund vi befann oss utomhus. 
Strax efter 11 stack mannen och jag iväg till loppis. Inte handla, bara titta. Så var det bestämtd. Men, som vanligt brukar den förutsättningen inte hålla. 



Det blev ett par nya julgardiner, en liten söt julduk (troligen inte ny), två lådor att förvara mina reseptsidor i (letat länge) och så det jag gillade mest var nog ändå en cd-samling om 4 cd med julmusik från åren 1928-1954, ren nostalgi. Ska bli så kul att lyssna på. Vad kostade då allt detta?? Jo överkomliga 70 kronor. Jo, du läste rätt 70 svenska kronor.

Så for vi vidare till nästa loppis. Här hittade jag en oanvänd kofta på jultemat. Blir bra det här. Trots att den är oanvänd ska jag tvätta den och hänga undan den till julen. 


priset på denna mysiga kofta var överkomligt. 40 svenska kronor går väl inte att klaga på, eller ens pruta på. Etiketten fanns kvar i koftan, 199 svenska kronor!!

Nu ska jag sätta mig vid pusslet en stund, sen blir det som vanligt. Ingenting. 
Katten sover lugnt och tryggt i husses säng, nu när den stora svarta hunden åkt hem. 

Ha de fint där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar