onsdag 25 oktober 2023

nää, inte bra


Jodå det har varit tävlingar idag. Isaynomore startade på Jägersro idag. En ny jockey fick rida (efter rekomendationer) detta visade sig inte va det bästa. Ett dåligt lopp där hon slutade femma men samtidigt var det endast fem hästar som kom till start i detta lopp. Det var bedrövligt och tråkigt att se. Nu vill jag inte lägga skulden på hästen. Jockeyn gjorde ett uselt jobb, allt enligt mig med min ringa kunskap. 
Det blir verkligen tummen ner för den prestationen.



Tummen upp får det då bli för den här gamla godingen....




Godkända hingsten Breecles Minstrel Boy som visst var född 1974. Med på bilden är vår dåvarande hästskötare Carina.
Min första körning med hästsläp gjorde jag med just denna häst. Till Elmia utställningen i Jönköping. Det var februari månad och snö om jag nu minns rätt. Tänk att man vågade.

Nu ska jag i vart fall sätta på lite middag till mannen som troligen är hungrig efter en hel dag på tävlingsbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar