söndag 18 oktober 2020

Grön......




Den gröna färgen är lättast för ögat att acceptera!
Den har en lugnande effekt.
Ja så står det beskrivit om den gröna färgen. Varför jag tar upp det idag är för att jag känner mig tvungen att så raskt som möjligt bli kvitt de utmaningar jag tackat ja till, men ligger lååångt efter mina bloggvänner. 


Positiva egenskaper med grönt sägs vara  äventyrlig, ren, ärlig, färsk, lycklig, lugn, naturlig, avslappnad stabil och ung
Det mest positiva för mig personligen är vår


Mina grönsaker får väl då representera naturlig


Spetskål och broccoli, hur gott som helst.


en ännu grön gräsmatta



får mig att tänka på både vänlig, fri och lycklig.
Vem blir inte lycklig av att röra sig fritt på gräsmatta


en smutsig grön tävlingsdress.....


får representera kraftfull.
För om det inte är kraftfullt att se dessa ädla springare rusa mot målet, med en jockey som i vissa fall riskerar livet,  då vet inte jag.


så en personlig favorit... en grön prydnadssak


Denna gröna häst och ryttare från antiken i ett hårt material, eventuellt brons, är en av mina absoluta favoritsaker i hemmet. Älskar denna tunna, tunga sak.
För mig ren harmoni

Negativa egenskaper med färgen grönt kan vara försiktighet, fara och oärlighet. Även avundsjuka och förrädare

Detta är dock inget jag tar faste på. Håller mig till det positiva







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar