fredag 2 oktober 2020

banne mej.......









Nu är det banne mej fredag igen.
Skönt för de som yrkesarbetar, ingen större skillnad för oss pensionärer.
Om jag vore en liten fågel, företrädesvis en flyttfågel, skulle jag genast ge mig iväg på en semestertur. Inte så långt, men ett behövligt miljöombyte. Tysklad hade räckt åt mig.

Inte för att sola och bada, för står nog sol och badhytterna övergivna på sin strand.



Långa rader av tomma hytter längs hela den underbara sandstranden på Rugen. Hade kunnat tänka mig en lång strandpromenad, känna vinden i håret (det lilla som finns) och inte tänka på någonting. Bara få vara.


                                          


Blev det för kallt och blåsigt kunde man ju alltid ta lä i en av hytterna.

Nåja, nu har jag inte den möjligheten så det får väl vänta till våren. Jag får fortsätta att drömma, och vem vet. Kanske drömmar slår in.

Dröm är inte att det är dags att dammsuga och tvätta lite golv i köket. Sånt måste göras även om det är fredag, eller särskilt då det är fredag.

Hoppas ni alla får en fin helg och en underbar fredag. Kanske hörs vi av igen om en eller flera dagar. Vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar