lördag 10 oktober 2020

lycka.....


Grötens dag firar jag med en tallrik mannagrynsgröt.
Gillar ju gröt så det är inga problem, problemet blev mer att välja vilken.  Mannagryn slutade det med.
Den serverar jag så att säga naturell eller........


......med kanel och mjölk.
lika gott båda alternativen.

Gröt är lycka! 

Denna dag hade jag planerat ett besök på vår lokala loppis. Faktiskt något jag verkligen gillar.  Loppis är för mig något av lycka! Men vid halv tiotiden när jag skulle iväg hängde regnet i luften så jag avstod. Nu blev det inte så och för tillfället skiner solen igenom och det har blivit ett riktigt fint höstväder. Nu ångrar jag att jag inte for iväg. Men, men det kommer väl fler tillfällen.


Nu blir det några timmars väntan på att våra två hästar ska starta i Danmark. Spännande. Tyvärr får jag som publik inte tillträda, får följa tävlingarna via internet. Det får duga det också.




Ett litet citat:
" Många människor försummar den lilla lyckan meda man väntar på den stora"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar