onsdag 28 oktober 2020

mitt i veckan......







Livet här hemma går sin gilla gång som det heter. Inget nytt under solen och väl är väl det.
Nu har jag ju börjat med ett nytt projekt, jag har satt igång att sticka. Det är roligt och avkopplande. Målet är att det ska bli en tubhalsduk, vi får väl se. Jag märker nu tydligt av att min syn försämras. Kan inte sticka utan glasögonen och naturligtvis inte lägga pussel, läsa bok eller brodera heller. Det gäller visst att få gjort en massa saker som jag gillar medans tid är och medans det går att se.

Det blir mörkt tidigt om kvällen nu. Då är det så mysigt att kunna tända lite levande ljus att njuta av. Det gäller förstås att inte glömma bort dem. Jag håller mig till stora stadiga blockljus eller värmeljus i stabila och säkra ljusstakar.

Härom dagen stötte jag på dessa svampar på min promenadsträcka. Ser riktigt oätliga och hemska ut, riktiga Halloweensvampar. Att de är oätliga och giftiga utgår jag ifrån men undrar ändå vad det är för sort.

Så är det ju det här med Corona, Här i Skåne är det visst som allra värst. Det gäller nog bara att ta det på allvar och va försiktig, hålla avstånd och ha noggrann handhygien.
Så naturligtvis tänka på vart man befinner sig och om det är nödvändigt.
Allt det där kan ni ju redan.

Många, framför allt äldre, hör jag ofta klaga på att de inget har att göra i dessa tider.
Jag tror så här: Vi är alla som oslipade diamanter. Det kan bli vad som helst av oss. Bara fantasin sätter gränser. Tänka utanför boxen behövs kanske ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar