torsdag 22 oktober 2020

nu ska vi släppas loss??

Av sociala skäl har det nu beslutats att vi 70 plussare ska få leva under samma villkor som övriga befolkningen. Men varför nu?? Nu ÖKAR ju smittan om jag förstått det hela rätt. Låter som ättestupa.

Nu är det inte så att jag vill fortsätta att låta oss "gamlingar" sitta isolerade i onödan, utan naturligtvis att det är fortsatt försiktighet som råder och gäller, allt för vår egen (och andras) säkerhet.


Men, för att inte sitta sysslolös har jag beställt lite garn med den förhoppningen att jag ska sticka, i det här fallet, en tubhalsduk. Hoppas kan man ju alltid.

Paketet kom idag.


Nu är det så att det är minst 30 år sedan jag höll i par stickor senast. Det kommer möjligen bli mer spännande att jag kanske är beredd på.

Nåja, återstår att se.
Denna dag ska mannen och jag ut och käka lite med vänner. NATURLIGTVIS med distans.
äter gör vi på restaurang, kaffet dricker vi hemma....


....till kaffet blir det då en enkel sockerkaka som jag bakade tidigt i morse. 
Hoppas den blir ätbar. Det är nog inte sockerkaka jag är bäst på.

Hoppas ni alla får en fin och trevlig fortsättning på denna dag.
Kanske tittar du in hit imorgon igen. Jag kommer troligen att va här då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar