lördag 3 oktober 2020

de blåser i träa ida......

Kan det va höststormar på gång?
Vinden viner och regntunga moln på himen. Höst??
Oktober kan ju vara en konstig månad. Ibland lik sommar, sen träder hösten in med full kraft och om det vill sig riktigt illa kan även vinterkänsla infinna sig.

Denna dag fick mannen och jag finbesök av barnbarnet Rebecca. Alltid så roligt att träffa denna fina, artiga och härliga människa. Vore så kul att kunna träffas oftare. Men, snart så blir det nog bättre tider.

Vad har föresten dessa artiklar gemensamt?





Jo, de ingår i en utmaning jag tackad jag till för evigheter sedan. Utmaningen gick ut på att fotografera och publicera tre bilder med samma begynnelsebokstav. Hela alfabetet ut. Hur det går? Ja kanske inte så värst bra. Glömmer hela tiden och alla övriga som antog utmaningen är redan i land. Sist är jag med andra ord, men frågan är ändå HUR mycket sist???


Bokstaven är M


Först ut är Marmelad, Egengjord rabarber/jordgubb. frisk smak som är riktigt god. Passar utmärkt till ost och kex.

Milda Margarin



Ett måste, inte minst nu till kanelbullens dag.
Alltid ett betydande lager hos oss.


Mousse härnest



Kanske inget måste men inte helt fel att ha om man får oväntat besök.

Ja, det var det hela med denna utmaning så här långt.

Nu väntar duschen, för det blir en tur till vänner i kväll och då får man väl ha skurat bort dammet.

Ha en fin helg.
Kanske finns jag här i morgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar