tisdag 20 oktober 2020

Stort grattis


Idag är det den stora dagen. 
Svågern fyller år, hela 80 år, och det ska firas.
Vi önskar honom en riktigt fin och härlig födelsedag.
Snart kommer vi med både presenter och tårta.

För övrigt har denna dag börjat som den brukar. Upp aldeles för tidigt efter en så där natt. Men vad är att vänta om man går till sängs aldeles för tidigt. Det blir liksom en ond cirkel  Nu gäller bara att bryta trenden. lättare sagt än gjort. Redan vid nio tiden börjar det dra i ögonen och sängen kallar. Efter en stund med TV:n på i sovrummet och därefter några rader från en lyssnarbok sluts ögonen och jag vandrar in i drömmarnas värld. Så långt är väl allt bra, men orolig sömn och tidigt uppvaknande gör att jag går omkring mest hela dagen i ett dis av trötthet och snart börjar allt om igen.
Skärpning och ändring måste till!

Sen har jag kommit på att det snart är JUL. Om bara 71 dagar är det visst dags. Till dess ska en massa ha hunnits med. Jo, förvisso, men redan finns massor av kulor, tomtar, glitter, ljus och adventstakar ute i handeln. Dessutom ska vi hinna med både halloween och Blackfriday. Spökkläder, pumpor och godis trängs på hyllorna. Den stora, i mitt menande, onödiga Blackfriday rean står för dörren och alla ska shoppa.
Känner mig lite matt.

Kom att tänka på ett ordspråk, " Den gör ett gott köp som kommer hem tomhänt"
Stämmer nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar