söndag 4 oktober 2020

kanelbullens dag....





Är det kanelbullens dag ska naturligtvis kanelbullar bakas.
Jag älskar kanelbullar men det är dessvärre inte min starkaste baksida (om ni ursäktar ordvalet)
Detta till trots ska det bakas...(började baka redan igår faktiskt)





Startade tidigt på morgonen för att få arbeta lite ostört. Mannen och katten tog sovmorgon. Inte för att de stör men jag gillar att arbeta helt osört.
Det gäller att förbereda väl så att alla ingredienser verkligen finns hemma.
Check på den.



Degen  jäste bra och snart var det dags för utbakning, pensling och strössling.

Det blev några traditionella och några i denna form.




även om det är kanelbullens dag fick det bli några utan kanel, med annan fyllning.
Det är trots allt några som inte gillar kanel. Hur man nu inte kan göra det.



Jag tror kanelbullen förlåter om någon annan bulle får ta plats denna dag.

Det luktar så gott och hemtrevligt på något vis när det bakas i stugan.
Inget undantag idag. Nu gäller bara att smakerna sitter och att bullarna inte är antingen för torra eller döbakade.

Nu måste jag vidare.
Fler bullar ska bakas.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar