lördag 17 oktober 2020

hög luft, vindstilla och knasstrande färger'........





........En underbar höstdag med andra ord.
Efter en tidig morgon, uppe 06.17, och en första frukost och städning av kylskåpet blev det en liten promenad i det vackra vädret. Så underbart!

Redan 07.45 kom vår fine granne förbi med semlor från konditoriet. Semlorna va inte klara då han kom dit men de lagades "a la minute". Färska kan man väl påstå.

Jo så var det ju det där med rengöring av kylskåpet. Det behöver göras ganska ofta hos oss. Där finns allt för ofta saker jag köpt hem och sedan glömt bort att jag hade och därmed kastas en hel del. Det är INTE klimatsmart och INTE ekonomismart. Skärpning!



Nu är det mer ordning och reda igen. Få se hur länge det varar.


Igår besökte vi dessa två godingar. Fulla av energi och glädje. Fullkomligt överöste oss med pussar och lek. Det är då man verkligen inser hur mycket man saknar sina pälskningar.



Man har ju olika favoriter, även om man gillar båda......

detta är min.......





Ullig, gullig och så kramgo att man bara vill ta med hem.

Nä, nu väntar lite mer hushållsnära arbetsuppgifter på min uppmärksamhet. Det verkar nu som en maskin tvätt är redo för upphängning. Så får det bli.

Mannen är iväg på tävlingar med två av våra hästar idag så det blir en "göra vad jag vill dag".
Fast det är ju ingen skillnad mot alla andra dagar.
Om några timmar börjar spänningen.  Hoppas på tur kan man man ju alltid.

Ha en fin helg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar