onsdag 14 oktober 2020

lite städning......


Det är ofattbart va EN katt kan stöka till med sin kattgrus och sitt pälsavfall.
Kattens tassar bär med sig grus från lådan och släpper av på golv och mattor, pälsavfallet sker ju mest hela tiden varhelst nu katten tycker han ska ta en sovstund. 
Det fick med andra ord bli en tidig städning i duschrum och hall idag.



Sen blev det en promenad, inte lång men ändock en promenad.





Jag gillar att i min ensamhet ta en kortare morgonpromenad. " När jag går vandrar mina tankar"
Det är så skönt både att tömma huvudet på en massa skräp och att fylla det med nya friska intryck och kanske t.o.m hitta lösningar och nya infallsvinklar. Så funkar jag.
Så rogivande att både se och lyssna till det porlande ljudet från ett av flera springvatten utefter min promenadväg.
Ett underbart blickfång.


För övrigt har jag inte så mycket aktiviteter inplanerade denna dag. Det blir som det blir.





Väl hemma igen sitter katten på "sin" TV pall och tycks fundera över något




Kanske ser han lite dämpad och lite ledsen ut men jag både hoppas och tror med säkerhet att katten mår bra och trivs med sitt liv hos oss.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar