onsdag 7 oktober 2020

jag vet att det är galet.......


Jag vet att det är både galet och allt för tidigt men jag kan inte låta bli. Just nu, vid denna årstiden när allt är aningen mörkt och dystert, då vill jag gärna skämma bort mig själv. Då längtar jag efter något av det härligaste jag vet som går att äta, nämligen semlor.  Det ska som sagt va lätt att leva och för min del blir det allt lite lättare med en semla. Måste bara ha!

Det har gått sex eller sju månader sen vi först fick stifta bekantskap med Coron, eller Covid 19 som det väl ska heta. Detta som vi/jag från början trodde skulle va över på någon vecka! 
Nu är jag glad om det är över om ett år. Mer troligt är kanske att vi måste försöka anpassa oss till rådande omständigheter som kan komma att bestå i någon form länge, mycket länge, kanske för alltid.
Corona har slagit klorna i oss och ligger som mörka moln över himlen.



Tror jag ska laga lite grönsakssoppa idag. Det tycker jag är perfekt höstmat.
Har inhandlat grönsaker i de mest skilda slag så det ska nog bli bra.
Först ska det dock bli lite pusslande i uterummet. Kanske något avsnitt i en påbörjad bok eller någon TV-repris medan jag äter min andra frukost.
Kanske är sen dagen, eller min ambition borta och då blir det helt enkelt ingen soppa.
Nu ska vi också komma ihåg att jag både dammsugit vardagsrummet och tagit en promend.


Vi har redan nått halvvägs av arbetsveckan. 
Dags att tänka på helgen som ska komma.

Ha en fin dag därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar