söndag 11 oktober 2020

det är söndag........


Söndagen är tiden för avkoppling och återhämtning. Ett som våran Brutus tagit fasta på och har därför slängt sig på TV pallen för att koppla av. Hösten pågår därute så det är skönt med lite soffvärme.

Jag har också bestämt mig för att försöka bli klar med de utmaningar jag tackat ja till och idag blir det min färgutmaning.

Det blir Brun färg....
Den bruna färgen ger lugn och påminner oss om närhet till jorden.
Det positiva med brun färg sägs vara att den bidrar till koncentration,uthållighet och vänskap.  Den bruna färgen är också maskulin, tillförlitlig, enkel  och tar tankarna mot praktiskt och hårt arbete och till naturen.

Det sägs att man blir lugn med bruna färger.

Det som kan tänkas negativt om färgen är väl smuts.

Mina Bruna  idag blir......




Min bruna filt. Mysigt att krypa under sin varma goa filt i riktiga höstfärger. En skön kompis i TV-soffan.
Den är både praktisk, tillförlitlig och enkel



Brunaste av brunt är för mig.......


Bruna bönor
Kanske att ta till när tid, ork och inspiration saknas. Kanske inte en höjdare men duger.
Tillförlitlig och enkel


Brun kan också vara........



...en brun häst, som i det här fallet heter Lomax och gjorde en så fin insats på tävlingsbanan igår.
Vänskap och uthållighet är passande ord för denna fina kille.


Nu blir det inte mer för denna gång.
Hoppas ni orkar och får lust att titta in en annan dag. Kanske redan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar