fredag 28 maj 2021

åh nej, fy




Jag har blivit attackerad av en fästing!
I går kväll upptäckte jag något som kliade och faktiskt gjorde ont på min kropp. Höger sida i brösthöjd, där satt den! Hur länge den suttit där och konsumerat av min kropp och mitt blod är okänt, men stor och välfylld var den. Mannen fick dra ut den och sen blev det ett sprit förband. Rädd?? Ja, det måste nog erkännas. Aningen orolig blev jag allt. Detta högst otrevliga och osympatiska djur vill jag bara utrota.
Nu kan jag lova att det blir TBE vaccinering så snart det är möjligt efter våra Covid-vaccinering nästa vecka.

Betydligt trevligare är dessa djur. Ankorna och gässen i "vår" damm....



Tyvärr ingen bild på småttingarna men de finns kvar, nästan alla. Har skickat ut grannen att kolla upp och hon kom hem med beskedet att nästan alla fanns , en möjligen två av ungarna saknades. Inget ovanligt. Så är ju livet för våra vilda djur.

Denna fredag blir vad som händer. Inget förutbestämt.
Det är nog våren som ska komma denna helg. Eller blir vi lurade igen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar