söndag 23 maj 2021

korvgrillning med komplikationer




Enkel korvgrillning med några nära och kära blev inte så bra som vi önskat.
Korvar och tillbehör  brändes eftersom det fanns allt för mycket kol i grillen, potatisgratängen serverades ofärdig eftersom jag satt ugnen på fel inställning.
Sen kom regnet.
Både mannen och jag är överens om att vi kunde gjort det bättre.

Rocky, som gästade oss igår, var nog ändå på det stora hela nöjd med dagen trots att det inte bjöds så mycket godsaker till honom.


Här vilar han i vart fall ut och tycks må ganska bra.

Inte ens eurovisions schlagerfinalen föll ut till belåtenhet. Visst, Tusse var väl inte bäst men även andra som jag gillade hamnade långt bak i fältet. Italiens bidrag tilltalade mig inte. Första gången jag hörde låten så kanske den känns bättre efter några gånger.
Nåja, allt bleknas med tiden och livet går ju vidare.

Denna dag ska tillbringas i TV-soffan. Så görs det ju ofta men idag blir det hästsport mest hela dagen.
När jag tröttnat på det blir det mitt pussel som just nu är inne i en lite sämre fas.

dagens ordspråk blir.." Bättre ett dåligt minne än dåliga minnen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar