torsdag 27 maj 2021

Spel och dobbel



Nä, vi blev väl inte riktigt nöjda med hästens lopp igår.
Slutade visserligen på en pengaplats men ändå. Vi trodde mer och bättre. Med andra ord besvikna.
Nu får det väl tas nya tag och nya lopp kommer ju.
Idag kan man inte säga att hästen rosade marknaden.  En nästan utblommad tupan var vad det blev.

Mannen som ju fyllde år igår fick varken tårta eller kalas. Inte besöka vinnarcirkeln heller.
Han fick nöja sig med ett vaniljhjärta och ett glas whiskey. 

Som vanligt ringer det en massa telefonförsäljare, dagligen. Jag har som regel att aldrig svara på ett nummer jag inte känner till. Efter samtalet kollar upp vem det var och därefter kan jag ju välja att ringa upp. Hörde idag en som alltid svarar och lyssnar av alla erbjudande som kommer. Inte nog med detta hen har vid två tillfällen efter långa samtal bytt privata nummer med uppringaren???
Nää, inget för mig.

Så det där med vädret....regn och ganska kyligt. Men, inget ont som inte har något gott med sig. Det är ju ett perfekt väder för filmtittande.
Jag och mannen fick en idé idag om att kanske streama lite gamla filmer, riktigt gamla. Vi funderade på "skånska mord" Så länge sen. Kanske bllir någon dag när regnet faller

ikväll blir det ialla fall spelkväll med grannarna.
Gillar sällskapsspel och kortspel. Nu gäller det bara att jag vinner.......


Ikväll ska jag försöka stanna upp lite längre. Blir så tråkigt att alltid kliva upp så okristligt tidigt för att göra ingenting. Men, som ordspråket säger " missar du en timme på morgonen måste du jaga den hela dagen" Ja, så är det faktiskt.

Lite värdelöst vetande.... 1944 föddes Expressen. Den moderna tidningen var född.
Grundaren var Albert Bonnier JR



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar