fredag 21 maj 2021

trendig rumsväxt



Så här kan det se ut en tidig fredag morgon på parkeringen till vår lokala ICA-handlare.
Skönt att va ute tidigt på morgonen. Ingen trängsel och minimal risk för att bli smittad.


Parkeringen gapar tom......


då används parkeringen även som pendlarparkering för de som åker kollektivt med tåget.

Redan tio minuter över fyra i morse kände min kropp att det nog var dags att kliva upp.
Så blev det också. Ibland känner jag att jag gärna skulle vilja sova lite längre men somnar liksom inte om. Då finns för mig ingen anledning att ligga kvar och vänta på ingenting.

Nu har jag i vart fall skickat iväg mannen till apoteket för att hämta ut läkemedel. Det är dags att fylla på dosetterna.
Sen sticker mannen till stallet, hästarna och träningen. Då blir det förmiddagsfika, streaming på Tv för mig och för övrigt så lite som möjligt. Är jag lat? Jo, kanske lite ändå.
Jag är inte riktigt nöjd med mina sommarblommor så det får kanske bli en rokad. 


Så har jag fått en ny kärlek......


Palettblad! Eller rumsnässla som jag hört att den också kallas
Jo, jag har fastnad i palettbladsträsket jag också.
Än så länge har jag bara två men är säker på att det kommer bli fler.

Så många färger, nyanser och mönster det finns. Svårt att välja så därför kan det säkert bli en hel del.


En krukväxt på modet skulle man kunna säga.
Som barn hade vi flera palettblad hemma men sen upplevde jag att de försvann. Blev väl lite omoderna.
Nu är de tillbaka med besked.
Det är trendigt att ha palettblad!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar