fredag 7 maj 2021

jag fick ett paket....




Det var dags för nya ögondropar och så som jag brukar beställdes dessa via nätet.
I morse låg paket där i vår postlåda. Snabbt och bra precis som det brukar men........

Fanns det ingen mindre förpackning att packa i???
Kan inte detta va resursslöseri???


Att ha vänner är något av det finaste och bästa man kan ha, men....idag fick jag mottaga fula påhopp angående min /vår katts utseende!!!
Det ifrågasattes om denna katt överhuvudtaget kunde gå??? Vad menas???



Han går ut varje dag, nästan, om vädret tillåter.
Han går som längst ca 20 meter, men det räknas. Han kan även hoppa upp på grannens/vårt staket om andan faller på och något intressant måste undersökas. Han kan ligga timmar i solstolen/stolarna om det är rätt väder.

Det syftades på att han var för tjock, och vad han åt ( eller hur mycket)
Hans matschvikt är dryga sex kilo......
Han har tre sorters torrfoder att välja mellan, därav ett bantningsfoder, + lite blötfoder vid lunchtid. OBS endast en gång per dag vad gäller blötfodret. I övrigt fri tillgång.
Jag har läst att det är viktigt med varierande kost, även för djuren.

Guldkatten är oerhört kräsen. Endast det bästa duger. Ibland en liten slick på vispgrädden men annars nästan ingentig.

Nu vill de så kallade "vännerna" se bevis på att han verkligen kan gå. Detta önskar genom videobevis.

Återkommer i frågan, kankse nsäta gång han rör på sig

1 kommentar:

  1. Han försökte gå/ springa ut sist jag var hos er när han inte fick.

    SvaraRadera