onsdag 12 maj 2021

känner mig lite ur form


Det är nog vårtröttheten. känner att jag skulle klara av att slappa hela dagen.
Nu får det bli ändring.....



Undrar om denna övning kan göra förändring??

Men, detta till trots blir det en hel del häng framför Tv eller dator även denna dag. Det är tävlingsdag och när man inte får finnas på plats får det bli digitalt.
Malbec ska tävla på Jägersro idag. Det kan gå hur som helst, inget är ju klart förrän mållinjen är passerad.


Igår inledde vi vår grillsäsong. Kanske inte först i området men nu är premiären avklarad.


Som oftast är det grillmästaren själv står vid grillen och eldar på.
Visst ser han sammanbiten ut! Han kanske inte gillar att grilla??

Eller var det menyn som inte fullt uppskattades.....


En mycket enkel och sober måltid, bestående av vanlig grillkorv, bröd av aningen bättre kvalite och standard senap.
Till detta serverades en öl till mannen och ett glas vatten, bubbelvatten till mig själv. 
Grannfrun kom förbi så det räckte till en korv med bröd även åt henne.

Nä, nu till lite hushållsnära arbetsuppgifter.
Sätta in disken i diskmaskinen, bädda, förbereda tvättmaskinen och så göra mina mackor till andra frukosten.
Sen blir det gofika, mys i uterummet eller trädgården, ett korsord och väntan på tävling. Ojdå, nu blev det mycket

Detta får mig att tänka på ett ordspråk/citat som lyder...
Arbeta som om du skulle leva i evighet, lev som om du skulle dö i morgon"


2 kommentarer:

  1. Grillmästaren ser lite arg och sammanbiten ut.
    Martin

    SvaraRadera
  2. Grillmästaren ser lite arg och sammanbiten ut.
    Martin

    SvaraRadera