tisdag 11 maj 2021

Äntligen morgon

Efter en sällsynt jobbig natt är det nu äntligen anständigt att kliva upp.
Varmt och kvalmigt, så kan jag enklast beskriva denna natt.
Nu kommer tyvärr mitt älskade tyngdtäcke förpassas till garderoben en tid. Jag kan lova att det är varmt under ett tyngdtäcke!!

Pussel igen........


Det är klart nu: 
Visst jag har stött på en del problem emellanåt men det slutade lyckligt så att säga. Pusslet klart och alla bitana fanns. Behöver jag berätta att jag ääälskar pussel.
Om några dagar tar jag nästa pussel i turordningen. Först läsa slut min bok.


Jag har nog berättat det tidigare.....vi har världens bästa grannar. Inte en utan flera. Ja kanske rent av ALLA. Våra fina Grannar Inger och Lars träffar vi emellanåt. Givetvis under avstånd och försiktighet.

Våra närmaste grannar kom idag in med en present till mannen och mig


inte illa med sådana grannar.
Vilken tur vi haft. Hoppas nu bara att vi är lika fina grannar till dom .

Så till lite " det var då".......
För fem år sedan var det idag dags för sto med föl att sova ute på natten. Det var nu sommarbetet började. Lite ovant kanske att ingen kom och hämtade vid grinden som brukades göra, men redan nästa kväll kunde de rutinerna och njöt nu av en lång fin sommar i total frihet.



Att stå nära mamma kan kännas tryggt när det lider mot kväll och mörkret faller.
Mamman håller noga uppsikt över allt som syns, hörs och händer i närheten.

Det var nog det hela för idag......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar