torsdag 20 maj 2021

sisådär

Finska har i flera hundra år varit näst största språket i Sverige. Dock gick, år 2015, arabiskan om som flest modersmålstalare efter svenskan.
Detta får väl tillhöra gruppen "värdelöst vetande"


Denna torsdag får väl betecknas som ömsom vin och ömsom vatten. Mest vatten dock.
För mig och mannen blir det en dag på rullande hjul.
Blommor, växter, trädgårdstillbehör och annat står på dagordningen. Om jag nu känner mig själv rätt blir det nog lite av annat också. Gick till sängs först vid halv tre inatt så kanske det finns risk för att jag blir lite gnällig under dagen. Stackars mannen min. Kanske en annan dag???    
Men som ordspråket säger...." varför skjuta upp till morgondagen det som kan göras idag"
Det blir nog även besök på någon loppis typ Erikshjälpen. Där kan man (läs jag) göra otroliga fynd. Jag gillar att va en cirkulent.


Det är ju "inne" med vegetariskt nu. En jag känner har gjort vegetarisk ost?! Recept hittade hon på internet. Nu är jag ingen vegeterian så jag borde kanske inte uttala mig, men låter det gott? Nää, kanske inte i mina öron.

Nu rusar tiden iväg och jag måste både fysiskt och mentalt förbereda mig för dagen.
Ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar