lördag 15 maj 2021

lördag igen......

Hur fort kan en vecka försvinna??
Nyss var det lördag och nu är det lördag igen!
Jo, jag har hämtat mig efter åskvädret för någon dag sedan. Är det redan dags för sommarens plåga undrar jag?? Då är ju hela sommaren förtörd. 
Att det regnar idag känns ju både välbekant och förväntat. Men, bättre än åska, vilket jag ändå tror oss slippa idag.

Våra grannar bjöd oss på restaurang igår.
Ja, vi var ensamma i hela restaurangen så Corona-avståndet var inte svårt att hålla. Det är tillika en stooor restaurang med gott om plats.
Det blev det vanliga......


Männen tog vars en gyrostallrik som var stor nog för två. Ingen orkade äta upp.


Vi damer, om man nu ska kalla oss damer, tog vars en pizza i olika utförande.


Inte högsta poäng. Här fanns det mer att önska.

Denna dag har det funnits planer på att fara en runda på landet och fotografera lite. Av dessa tankar blir det inget. Det spöregnar! Landet finns väl kvar och kan besökas en annan dag.

Vänner kommer över på grillat i kväll !!!!!
Jo, det det viskas om att det ska bli soligt strax efter 15 idag. Passar ju utmärkt.

Nu ska jag sätta mig en stund och läsa min fototidning.
Egentligen för svårt för mig att fatta men jag läser den ändå.
Så vackra och kreativa foto att det gör en glad ända in i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar