fredag 14 maj 2021

Varför inte äta ute



Nu när ändå vädret tillåter är det ju skönt att kunna äta sin frukost ute.
Mannen har intagit sin stol och även katten är på plats.



rostad ungerskt lantbrödskiva duger hur fint som helst.
Jag känner på mig att det kommer bli en fin dag idag. Då blir det väl lite uteaktiviteter. Aktiviteter är kanske för starkt ord, men i alla fall utevistelse.
Det är lite konstigt med det där med frukost, för visst är det så att frukosten hos de flesta av oss kan se nästan lika dan ut varje dag, år efter år. Man skulle ju inte få för sig att äta det samma till lunch eller middag varje dag.  


Tulpanerna i täppen har nog inte så många dagar kvar innan de börja sloka. Synd att det vackra tar allt för fort slut. Enligt mig är det den allra finaste och vackraste tiden nu.

Igår åskade det med besked här hos oss. Om ni inte känner till det så kan jag berätta att åska är jag rädd för. Nästintill panikslagen.
Igår föll det sig dock inte bättre än att just som första knallen kom hade jag precis satt in en plåt med muffins i ugnen


Eftersom jag är som jag är så rusade jag in i klädkammaren för att slippa se och höra eländet.
Detta gjorde naturligtvis att muffinsen fick tillbringa alltför lång tid i ugnen.
Resultatet blev supertorra muffins, näst intill oätliga.

Får väl ge mig på ett nytt bak snart



Någon frågade häromdagen vad jag har för mycket av hemma..... ja, det skulle väl i så fall va damm!
Frågar du mannen min får du troligen ett tillägg som beskriver kyl, frys, skåp och lådor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar