lördag 29 maj 2021

förstoring och förstärkning



Nu har vi haft spelkväll, två kvällar i rad, med våra grannar. Det har nu blivit allt tydligare att för att jag ska slippa förlora krävs numera både förstoring och förstärkning i form av både glasögon och eventuellt en riktig kortlek modell big size.
Det blir lite spel även denna kväll så vi får väl se hur det går.
Jag tror om mig själv att jag kan prestera något bättre under press. Press är vad jag känner nu.

För övrigt skiner solen så gott på oss små varelser denna dag att man nästan blir religös.
Tror vi kan ta vår andra frukost ute denna dag.
Katten är kammad och putsad och riktigt helgfin. Nu kanske det vore på sin plats att även hushållets medborgare gjorde detsamma.

Men, vad är det människan fotograferat denna dag.....



Ja, det kan man verkligen undra.
lite hjälp på vägen. Det är något åt det hushållsnära......



kanske mer åt det festliga hållet.
 Det är inte så svårt som du kanske tror.
När du tror du vet eller kan gissa så vore det så kul om du vill skicka iväg enkommentar.
Ni ser inte kommentaren direkt för jag måste godkänna den först, om ni undrar varför den inte kommer fram.
Gissa nu!!


1 kommentar: