lördag 8 maj 2021

idag skiner solen

Solen har visat sig idag!
Nu känns det åter som våren är på gång. Hur länge det nu kna vara.
" Också  solen har sina fläckar" som ordspråket säger.
Så sant så.



Det fick bli en bukett från trädgården idag. Synd att de bara ska stå därute i regn och rusk och ingen tittar på dem. 

Tv:n här i huset har stått på det mesta av dagen.Jag har hittat på ett flertal avsnitt av den danska serien Brottet. Bra. Värd att slötitta på.

Pusslet har jag lagt åt sidan idag eftersom jag har kört ordentligt fast. Har varit tvungen plocka bort och lägga om ett stort antal bitar. Så blir det lätt när bitarna är så lika varandra och passar på flera platser i ett motiv som liksom inte har varken börja eller slut.
Nu får det bero tills jag orkar ta nya tag.


Till midag idag blev det rester från gårdagen, kokt höna (kyckling) med ris och currysås. 


Ganska gott. Länge sen vi serverade den rätten.

Jag har en vän som ofta gör bananglass!! Inget jag testat men kankse någon dag gör jag ett försök.
Kanske något som efterrätt till dagens höna?
Nä, det får bli en annan gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar